fbpx

CUI CHE AL SA IL FURLAN
AL SA DI PLUI

Fevelâ par furlan ai fruts fin di piçui al vûl dî tirâju sù lant daûr di un model educatîf moderni, ma soredut regalâur un bagai preziôs e util par cualsisedi percors di vite che a volaran cjapâ. I vantaçs di une educazion plurilengâl a son une vore e a son confermâts des ricercjis sientifichis: i fruts bilengâi a àn plui facilitât tal imparâ altris lenghis, come l’inglês, a son furnîts di capacitâts logjichis e matematichis miôr, a àn plui abilitâts di esecuzion, si disconcentrin di mancul, a son plui creatîfs e vierts al mont.

Cui che al sa il furlan, al sa di plui e je une campagne di informazion e di sensibilizazion prontade de ARLeF par fâ cressi la cussience che il furlan al è une risorse impuartante pe educazion linguistiche.

SPOT VIDEO CUDUMARS

Il moment plui impuartant de zornade li che la famee si cjate adun al è il gustâ. Al è chest il set dal spot tv che al à tant che protagoniste une cubie zovine cun lôr fîs. I gjenitôrs a fevelin par furlan tra di lôr, ma cuant che si indrecin al fi, che nol vûl mangjâ i cudumars, a passin al talian. Ma, ve mo, che e salte fûr une sorprese…

  • Intal spot Cudumars, l’intervent di Catine (Caterina Tomasulo) fate piçule piçule, che par magjie e jes fûr de pignate, al torne a puartâ il seren in famee. Cemût? Al baste fevelâi par furlan e il piçul Fabio, che fin a un moment prime si refudave di mangjâ i cudumars, si bute cun gust sul plat. Catine e indrece al public un messaç impuartant: fevelâ ai fîs par furlan al vûl dî ufrîur tancj vantaçs cognitîfs, sociâi e culturâi. Ma dut al ven zuiât cun ironie e cun lizerece, sedi pe sielte di fâle deventâ un piçul spirfolet che si môf su la taule e sedi pal significât dopli dal tiermin cudumar che, in plui di jessi une ortaie, par furlan al è un mût simpatic par cjoli vie un amì.

    Testimonial dal spot – come dal rest de campagne – e je, no par câs, une interprete ecezionâl che no je di divignince furlane, ma che e je rivade a vê grande innomine propit recitant par furlan. Chest par fâ viodi che jessi plurilengâi al è pardabon une oportunitât.
    Adun cun Caterina Tomasulo, tal spot a recitin professioniscj come Giulia Cosolo, Paolo Mutti e doi interpretis une vore zovins cun grande cjarie espressive, Gabriele Bardus e Emma Cossarini.

SPOT RADIOFONIC

Il spot radiofonic al precise daurman l’obietîf de campagne: la impuartance di fevelâ par furlan in famee, te relazion tra gjenitôrs e fîs e in chê fra nonos e nevôts, par ufrî ai plui piçui ducj i vantaçs dal plurilinguisim.

  • La protagoniste e je Catine (Caterina Tomasulo), che cu la sô fuarte cjarie di simpatie e un lengaç sclet e ironic, e puarte il messaç che Cui che al sa il furlan, al sa di plui. Ae sô vôs, e va adun chê di Fabiano Fantini, che al lei il messaç istituzionâl che al siere il spot.

ADV

La campagne di stampe si davuelç cun anunzis a pagjine interie sui cuotidians, setemanâi e mensîi su cjarte principâi dal teritori di lenghe furlane.

  • La testimonial de campagne e je Catine (Caterina Tomasulo), che cul sproc Cui che al sa il furlan, al sa di plui e cu la complicitât de sô bocje di ridi, intant che e drece il dêt viers il spetatôr e marche la impuartance di ce che e dîs. Il fonts narançon de pagjine, un colôr che al pant energjie e vitalitât, al da ancjemò plui fuarce al messaç trasmetût di Catine. Incuadrant il QR Code metût da pît de pagjine, il letôr al rive al spot video de campagne.

SOCIAL MEDIA

La campagne social e je impuestade su lis plateformis digjitâls Facebook, Instagram, YouTube e TikTok, par un periodi di cinc setemanis.

  • La strategjie di social media marketing e previôt une veicolazion fuarte dal spot video sui diviers canâi de ARLeF, in maniere organiche e sponsorizade, cun chê di tocjâ dut il public furlanofon e sigurâ la cuviertidure complete par gjenar e fasse di etât. Di pueste pai social e je stade fate une version li che il spot al è anticipât di un minitrailer, che al ven pandût in formât di Reel pes plateformis Meta, TikTok e midiant di anunzis pre-roll su YouTube. La sô distribuzion e je previodude ancje par mieç di  WhatsApp.

CREDITS

  • Coordenament gjenerâl
    ARLeF-Agjenzie regjonâl pe lenghe furlane
    William Cisilino
    CALT
    Adriana Cruciatti

    Spot Video
    Produzion: Quasar Corporate
    Sogjet: William Cisilino
    Scrit di: William Cisilino, Adriana Cruciatti,
    Giorgio Milocco, Alessandro Zanuttigh
    Regjie: Giorgio Milocco
    Organizazion gjenerâl: Andrea Badin
    Diretôr de fotografie: Tommaso Balestra
    Eletricist: Davide Cancian
    Prin assistent telecjamare: Federico Valente
    Assistent: Samyo Antoniali
    Assegnât ai imprescj: Gilberto Antoniali
    Fonic: Riccardo D’Agostini
    Acessoriste: Miriam Causero
    Assistente de acessoriste: Erika Nardini
    Imbeletadôr: John Jeimar Pena
    Casting: Pilar Vila
    Editing, compositing e color correction: Filippo Di Primio
    Durade: 30’’
    Lenghis: furlan – talian
    Interpretis:
    Catine (Caterina Tomasulo)
    Giulia Cosolo – mame
    Paolo Mutti – papà
    Gabriele Bardus – Fabio
    Emma Cossarini – sûr

    Spot Radiofonic
    Produzion: Radio PuntoZero
    Sogjet: William Cisilino
    Scrit di: William Cisilino e Adriana Cruciatti
    Durade: 30’’
    Lenghe: furlan
    Vôs:
    Catine (Caterina Tomasulo)
    Fabiano Fantini

    Campagne grafiche
    Mauro Ciani
    Virginia Ruano

    Consulence linguistiche
    Sportel regjonâl pe lenghe furlane
    Michele Calligaris
    Veronica De Giorgio

    Aministrazion
    Federica Del Pino (ARLeF)
    Marina Valentinis (ARLeF)

    Un ringraciament a
    Vania Pettoello (ARLeF)

Âstu cjalât il video Cudumars?

Stanus Daûr

Components ARLeF

ARLeF

Agjenzie Regjonâl pe Lenghe Furlane

vie della Prefettura, 13

33100 Udin

tel. +39 0432 555812

codiç fiscâl: 94094780304